aszombie.blogg.se

Mitt liv med Ankyloserande Spondylit, mina drömmar och drivkraft. Kunde knappt gå för några år sedan och hade nästan gett upp. Nu har jag genomfört 9st Svenska Klassiker, 1st Halvklassiker, 2st Vasaloppstripplar, 2,5st Höga Kusten Trail, 2st Olympisk Triathlon distans och min första IronMan (2019). Drömmer om att fortsätta leva det liv jag vill leva med knäartros och en reumatisk sjukdom.

Kort statusrapport

Publicerad 2019-07-02 20:12:31 i Allmänt, Simning, Träning, Tävling,

Sommarvärmen har dröjt och kylan i vattnet har stannat kvar längre än önskat. Jag behöver simma och öva mycket. All tid har nästan helt gått till Open Water träning! 

Simning i bassäng är viktigt för att träna in simteknik och simfart! Här har jag inte lyckats till 100% att delta på veckans alla 3 pass. Har väl snarare blivit 1 i snitt vilket är för skralt!

MEN att simma i Öppet Vatten är en helt annan sport för mig! Framför allt navigering blir en ny grej men också annat som vattenläge, klimat och sträckan. 

Hur som helst så har den eviga kombinationen av arbete, träning och fritid gjort att min extratid inte riktigt finns för stunden! 

Därför har min blogg blivit lidande just nu! Jag hinner inte reflektera eller lägga upp tiden för skrivande i bloggen. Dagarna och veckorna går fort nu och jag vill komma i rätt fas med träningen och förberedelserna!

Cyklingen ligger i bra fas så det gäller att underhålla formen. Nu känns det som simningen ligger i bättre fas men som jag måste fortsätta underhålla bra! Däremot ligger jag lite efter med löpningen som blir mitt fokus fram till Iron man. Så känns som 3 pass löpning kan ligga på sin plats varje vecka varvat med 2 pass av varje cykel och simning. Och gärna köra brick.

Japp!
Nu kör vi!

Först på tur är Vansbrosimningen denna helg och sedan träna för Iron man 6 veckor senare, 18 augusti...


(null)


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela