aszombie.blogg.se

Mitt liv med Ankyloserande Spondylit, mina drömmar och drivkraft. Kunde knappt gå för några år sedan och hade nästan gett upp. Nu har jag genomfört 9st Svenska Klassiker, 1st Halvklassiker, 2st Vasaloppstripplar, 2,5st Höga Kusten Trail, 2st Olympisk Triathlon distans och min första IronMan (2019). Drömmer om att fortsätta leva det liv jag vill leva med knäartros och en reumatisk sjukdom.

Härliga brickpass

Publicerad 2019-03-27 19:42:13 i Allmänt, Cykel, Löpning, Träning,

Brickpass är en både jobbig men grym träning. Eftersom distanspassen på spinningen flyter på så har jag ersatt något pass med längre brickpass. Jag kör 30min spinning, 30min löpband, 30min spinning och avsluta med 30min löpband. Försöker ligga i zon 2, alltså lågintensivt. Härligt skönt pass.

Jag har även ett brickpass med intervaller 2*3min på cykeln. Först uppvärmning på spinning, sedan lugn löpning 25min, 2*3min int på spinning, 25min löpning, nya intervaller spinning å nedvarvning. Passet är zon 2 förutom intervallerna. Riktigt skönt pass.

Det är härligt med grenspecifika pass som denna till skillnad mot basträningen.

Förutom brickpassen så ligger en del löpning på schemat. Både intervaller och backar. Knäet känns men det går att springa utan obehag. Stilen kanske är haltande men det går ändå sakta framåt. 

Annars rullar schemat och tiden på! Det är bara 5 mån kvar nu...

Nu till helgen blir en prövning! Då körs Spin of Hope som jag även deltog i förra året! Men denna gång tänkte jag utmana mig men i lugn, lugn fart! Jag har köpt en egen cykel och kommer åka alla 12h på raken...

Men lovade PR att köra lugnt 💪👍😊

(null)






Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela