aszombie.blogg.se

Mitt liv med Ankyloserande Spondylit, mina drömmar och drivkraft. Kunde knappt gå för några år sedan och hade nästan gett upp. Nu har jag genomfört 9st Svenska Klassiker, 1st Halvklassiker, 2st Vasaloppstripplar, 2,5st Höga Kusten Trail, 2st Olympisk Triathlon distans och min första IronMan (2019). Drömmer om att fortsätta leva det liv jag vill leva med knäartros och en reumatisk sjukdom.

Inget Vasalopp 2019!!!

Publicerad 2019-03-04 08:31:57 i Allmänt, Cykel, Längdskidor, Löpning, Triathlon, Träning,

I sista sekund så ställde jag in både Öppet Spår och Vasaloppet. Öppet Spår kändes "waste" då Engelbrektsloppet genomfördes istället. Däremot är Vasalopp alltid ett Vasalopp! Inget kan jämnföras mot detta lopp! Gemensam start för 15.000-16.000 åkare från Berga By.

MEN jag har haft en seghet i kroppen trots mer skonsam träning nuförtiden. Ingen sjukdom men en seghet/kraftlöshet. Det kan bero på att jag tog min spruta över en vecka senare än jag brukade. En privat händelse gjorde också att motivationen var på noll. Så beslut togs att hoppa av Vasaloppet detta år. Känns märkligt att inte ha åkt något Vasalopp men ändå håller klassikersviten intakt. 

5:e klassikern är uppstartad med Engelbrektsloppet. Träningarna gick bra före/under/efter Vasaloppet. Segheten är mindre. Skönt att få till bra pass.

Nu har intensiteten ökat något. Passen är ff lugna men lite lite tuffare. Sedan har det tillkommit en hel del roliga pass. Kör ett brickpass: löpning-spinning-löpning-spinning-spinning. Härligt pass. Sedan har jag mer "löpning" på schemat med mitt sargade knä. Backintervaller, brickpass och intervaller trampmaskin. Framfota löpning övas och övas. Det känns bättre och bättre. Kör nu utan drop och med inlägg. Jag känner av knäet men kan löpa utan intensiv smärta.

Nu kör vi!

(null)

(null)









Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela