aszombie.blogg.se

Mitt liv med Ankyloserande Spondylit, mina drömmar och drivkraft. Kunde knappt gå för några år sedan och hade nästan gett upp. Nu har jag genomfört 8st Svenska Klassiker, 1st Halvklassiker, 2st Vasaloppstripplar, 2,5st Höga Kusten Trail, 1st Olympisk Triathlon distans och min första IronMan (2019). Drömmer om att fortsätta leva det liv jag vill leva med knäartros och en reumatisk sjukdom.

Förberedelser inför IM

Publicerad 2019-05-19 23:00:38 i Allmänt, Cykel, Löpning, Träning,

En sedan länge planerad resa med min kära sambo var till Köpenhamn. Det är lite mini NY feeling. Det är puls, det är kontinentalt, blandade nationer, det är spännande restauranger och fik. En stor och tydlig skillnad är att i Köpenhamn gäller cykel och inte bil. Alla cyklar känns det som! Det är väldigt få bilar. Utanför stationen finns portabla anordningar för att placera cyklar på höjden över en annan cykel! Här stjäls nog inga cyklar. Såg en massa olåsta cyklar. Sedan var alla av samma model. Enkla med pakethållare och bred sadel.

Såklart så passade vi på och rekade IronMan banan! Från starten i Amager Strandpark, T1, T2 och målet i Christianborgs slott. 

(null)
3,8 km simning i Amager Strandpark.

(null)
Starten simningen

(null)
Målet simningen

Det blåste en hel del denna dag och ute i havet var det 1m höga vågor. Där jag ska simma var det 10-20cm. Det kommer bli utmanande att simma långt under tävling. Och det gäller att klara maxtiden, ca 2h 20min. Jag är långsam simmare och simmar Vansbros 3km på 1h 26min. 3,8km borde jag fixa på max 2h.

Vi cyklade även på delar av cykelsträckan och såg T2 samt målet.

(null)
Målet

(null)
Målet vid Christiansborgs slott.

Det blev lite lugn cykel och lite löpning. En relativt lugn träningsweekend men desto mer sightseeing 😊

Framåt så har jag en halv Iron man framför mig! Inget loop men en träning! Blir intressant hur kroppen svarar 😊

Nu kör vi!

(null)











Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela