aszombie.blogg.se

Mitt liv med Ankyloserande Spondylit, mina drömmar och drivkraft. Kunde knappt gÄ för nÄgra Är sedan och hade nÀstan gett upp. Nu har jag genomfört 9st Svenska Klassiker, 1st Halvklassiker, 2st Vasaloppstripplar, 2,5st Höga Kusten Trail, 2st Olympisk Triathlon distans och min första IronMan (2019). Drömmer om att fortsÀtta leva det liv jag vill leva med knÀartros och en reumatisk sjukdom.

5:e Klassikern bĂ€rgad đŸ’Ș😊

Publicerad 2019-10-02 00:00:04 i AllmÀnt, Löpning, TÀvling,

Efter mycket slit sÄ kom jag och Marie i mÄl pÄ Lidingöloppet!

KnÀet har kÀnts bÀttre i Är Àn förra Äret. Men ibland blir det bakslag som typ under IronMan trots bra form och kÀnsla innan.

SĂ„ det Ă€r lite ovisst inför LL. Det Ă€r dagsform som fĂ„r avgöra. Jag skulle springa loppet med min kĂ€ra sambo ❀ Inte heller hon har fĂ„tt till löptrĂ€ningen innan. Som förra Ă„ret sĂ„ vi hade bestĂ€mt oss att hĂ„lla under 10min fart sĂ„ ligger vi pĂ„ rĂ€tt sida reptiden.

Som förra Ă„ret, anlĂ€nde vi pĂ„ fredagen och hĂ€mtade ut nummerlapparna i lugn och ro. Vi bodde precis mellan start och mĂ„l. Vi kunde sova ut pĂ„ lördags morgon dĂ„ starten var efter 13:00.

Det Ă€r alltid speciellt att komma till Koltorps GĂ€rde. Det vibrerar liksom i luften. Det Ă€r nu 7:e gĂ„ngen jag ska springa loppet och min 5:e raka klassiker 😊

Starten Ă€r alltid speciellt. Lidingöloppet har arrangerats i 55Ă„r sĂ„ det finns en viss stĂ€mning och nerv i luften. Vi startade i lugnt tempo, lite slĂ€pande joggingtempo runt 8min tempo. KĂ€ndes skönt att komma ivĂ€g och knĂ€et kĂ€ndes bra. Första milen kĂ€ndes mycket bra. KnĂ€et blev inte vĂ€rre och det var skönt att njuta av loppet och ta in alla upplevelser under loppet. 

Vi trĂ€ffade Carina igen, som genomför alla klassiker distanserna samtidigt, tjej/halv/hel. Och detta har hon gjort i mĂ„nga Ă„r. Idag hade hon alltsĂ„ redan genomfört 15k dĂ„ vi mötte henne under 30k. Imponerande!

Marie fick kĂ€nningar efter 1,5 mil sĂ„ vi gick över till gĂ„-fort-tempo, ca 9min/km. Vi lĂ„g drygt 30min före repet sĂ„ vi hade gott om tid. Efter sista reptiden efter 23,8km sĂ„ lĂ„g vi endast 5min före. Sista biten försökte vi bara njuta in i mĂ„l. đŸ’Ș👍😊

NÀsta Är Àr mÄlet superklassikern och dÄ behöver jag komma in pÄ ca 02:50. Det kommer nog bli tufft men utmanande.

(null)


Liknande inlÀgg

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela