aszombie.blogg.se

Mitt liv med Ankyloserande Spondylit, mina drömmar och drivkraft. Kunde knappt gå för några år sedan och hade nästan gett upp. Nu har jag genomfört 9st Svenska Klassiker, 1st Halvklassiker, 2st Vasaloppstripplar, 2,5st Höga Kusten Trail, 2st Olympisk Triathlon distans och min första IronMan (2019). Drömmer om att fortsätta leva det liv jag vill leva med knäartros och en reumatisk sjukdom.

Inför Lidingöloppet och min 5:e klassiker

Publicerad 2019-09-20 17:53:58 i Allmänt, Längdskidor, Triathlon, Träning, Tävling,

Tiden går väldigt fort! Nu är det dags att avsluta min sista gren och min 5:e svenska klassiker med Lidingöloppet 30km.

Det blir ett "njut-tur" igen då tidsambitionen saknas. Dessutom vill jag vila knäet och artrosen från tuffare ansträngning. Det gäller bara att ta sig runt innan maxtiden! Och resan blir som förra året, startled 7 betyder att farten kan ligga på 10min per km. Dvs en totaltid runt 5h.

Annars har jag försökt "vilat" lite. Dragit ner volymen och haft en del träningsfria dagar. Inte för att jag måste men jag gör en "reset", lite nollställning av kroppen. Om 2v börjar ny säsong, start av träning inför IronMan 2020. Allt pekar på att jag testar IM Barcelona. Och jag ska testa att klara av klassikergrenarna 2020 under 20h.

Så rullisar och basträning IM står på schemat snart. Men till dess så tränar jag lekfullt och sparsamt.

Nu kör vi 💪👍😊

(null)



Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela