aszombie.blogg.se

Mitt liv med Ankyloserande Spondylit, mina drömmar och drivkraft. Kunde knappt gå för några år sedan och hade nästan gett upp. Nu har jag genomfört 9st Svenska Klassiker, 1st Halvklassiker, 2st Vasaloppstripplar, 2,5st Höga Kusten Trail, 2st Olympisk Triathlon distans och min första IronMan (2019). Drömmer om att fortsätta leva det liv jag vill leva med knäartros och en reumatisk sjukdom.

Träningen fortsätter

Publicerad 2019-03-17 12:17:46 i Allmänt, Cykel, Gym, Kost, Löpning, Simning, Triathlon, Träning,

Träningen fortsätter, förbränningsmotorn är igång, basträning ökas ett snäpp och blir mer och mer grenspecifik och tävlingsspecifik. 

Mina värden går upp och resultaten förbättras sakta. Kör på lite högre puls då mina värden förbättras. Syreupptagning är bättre, tröskeln är högre och alla pulszoner har ökat ett snäpp. 

Här har något hänt! Min förbränningsmotor hackar en del! Gissningsvis kräver den lite mer tuffare träningen mer mat helt enkelt. Kroppen har istället gått på sparlåga då jag inte ätit i samma takt som den ökade träningen! 

Och svaret intygade detta att jag behöver äta lite mer i takt av den ökade träningen. En för lågkolhydratig kost verkar inte fungera för mig tydligen. Kör ju inte en strikt diet men behöver troligen ligga på moderat nivå.

Träningen går som sagt framåt. Är lite mer intensivare, lite mer hårdare och framför allt roligare. Nu kör jag alla grenar under månaden, simning, spinning, löpning och styrka. Har börjat med härliga brickpass samtidigt som jag tränar upp knäet för löpningen. Simmar och gym minst 2ggr/v, löpning 2ggr/v och spinning 3pass/v. Träningsvolym ca 10-11h.

Nu kör vi!

(null)


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela