aszombie.blogg.se

Mitt liv med Ankyloserande Spondylit, mina drömmar och drivkraft. Kunde knappt gå för några år sedan och hade nästan gett upp. Nu har jag genomfört 9st Svenska Klassiker, 1st Halvklassiker, 2st Vasaloppstripplar, 2,5st Höga Kusten Trail, 2st Olympisk Triathlon distans och min första IronMan (2019). Drömmer om att fortsätta leva det liv jag vill leva med knäartros och en reumatisk sjukdom.

På egna ben

Publicerad 2019-05-04 11:35:18 i Allmänt, Cykel, Löpning, Simning, Träning,

Ska bli intressant att se vad jag lärt mig om riktig klok träning. Hittills så känns det som jag hittat rätt. Använder inte pulsen under träningen så mycket utan kör mer på känsla.

Ett exempel är långpasset på racer jag körde. Sträckan blev 165km och jag såg under träningen att jag snittade över 30km/h vilket är bra träningstempo (solokörning) för mig. Jag tänkte under passet att jag ska ligga mellan 120-125 i puls. Det är under prattempo. Jag såg i efterhand att snittpulsen blev 126! Jag är supernöjd att jag lyckades hålla en lugn puls och att ändå hastigheten var så bra! Det är ett kvitto att jag ligger bra till i träningen.

För övrigt går allt enligt plan. Ökat på löpningen sakta så sträckorna blir längre och längre. Farten är det si och så med men det får vara av underordnad betydelse. Ligger just nu mellan 06:00-06:30 fart och då känns knäet positivt! Jag vågar inte ligga på hårdare.

Jag försöker få till en del brickpass och det känns bättre och bättre. Man får bara starta upp löpningen lugnt någon kilometer så bena kommer igång.

Det är "bara" att fortsätta inslagen väg. Dock måste simningen förbättras. Och ffa så måste det bli Open Water så fort som möjligt och gärna längre sträckor.

Nu kör vi!

(null)

(null)

(null)






Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela