aszombie.blogg.se

Mitt liv med Ankyloserande Spondylit, mina drömmar och drivkraft. Kunde knappt gå för några år sedan och hade nästan gett upp. Nu har jag genomfört 9st Svenska Klassiker, 1st Halvklassiker, 2st Vasaloppstripplar, 2,5st Höga Kusten Trail, 2st Olympisk Triathlon distans och min första IronMan (2019). Drömmer om att fortsätta leva det liv jag vill leva med knäartros och en reumatisk sjukdom.

Planering 2020

Publicerad 2019-09-02 11:32:33 i Allmänt, Triathlon, Träning, Tävling,

Jag har ägnat en hel del tid för reflektion mitt under IM-ruset! Faktiskt har det varit ett känslokaos och en känslo-berg-och-dalbana. Lyckorus ena stunden, lätt depression/saknad andra stunden och framsikt/planering tredje stunden. Att ha ett tydligt mål under ett år, och att sedan klara detta! Målet är avklarat, målet är borta sätter sina spår!

Jag är en person som behöver mål, men inser också att jag också behöver nära och kära med mig. Detta påverkar dem också direkt/indirekt!

Nu har jag funderat fram och tillbaka! Jag är såklart supernöjd att jag klarat en IronMan, men samtidigt vet jag att det kan gå lite bättre! Mitt knä har utmanat mig och trots att jag kände av det under IronMan så har jag ändå tagit stora steg framåt! Simningen och huvudet såg mörkt ut innan men där lyckades jag hitta positiva tankar och känslor då det väl gällde under loppet!

Mina mål för 2020 kommer att bli:

En Svensk Klassiker
Såklart fortsätta med En Svensk Klassiker! Det blir min 6:e raka! Jag ska åka Vättern med en sub 8,5 så mitt mål blir att klara en Superklassiker! De 4 loppen under 20h. 

Då måste jag ta personligt med några minuter i varje gren. Inte omöjligt men tufft! Och jag måste ha väderförhållandena med mig. Inget snöfall, inget snöstorm, inget hällregn, ingen stark blåst. Helst fint väder och vindstilla 😊

IronMan Barcelona
Och såklart blir det stora målet en ny IronMan. Det är ett stort mandomsprov som man måste förbereda sig för! Det är svårt att fuska sig igenom detta! Det är en målvetveten och tuff träning som gäller!

Och varför blev det Barcelona? Varför inte kombinera tävlingarna med lite semester? Min omgivning var väldigt positivt inställd till Barcelona! Den går lite senare under oktober. Lite senare under året. Jag har bara hört positivt om loppet. Simningen då? Ja den är såklart i medelhavet. Det kan blåsa en del. Något positivt är att man som längst simmar 300meter från land. Ett annat att det är ett varv. Med andra ord kan man kontrollera simmarna på annat sätt. Ett till positivt är att bojarna ligger på min högra andningssida. Blir då lite instegssimning om man jmf med Köpenhamn. Lite tuffare men inte för tufft!

Vasaloppstrippeln??
Jag kommer ju åka skidor, Sälen till Mora. Och helt säkert även åka MTB i Cykelvasan. Hur blir det med Ultravasan? Klarar jag av ett Ultralopp? Finns det risk att jag förstör knäet och förberedelserna inför IM? Eller är det bra uppbyggnad inför IM? Det tål att fundera på!

Nordenskiöldsloppet??
Någon gång i livet vill jag försöka mig på Nordenskiöldsloppet, 220km skidor!  Blir det för mycket eller är det perfekta förberedelser inför IM? Det tål också att fundera vidare på!

Personlig tränare/Coach IronMan 
Jag har bara positiva saker att säga om en PT eller coach. Jag har lärt mig mycket om uppbyggnad, strategi och förberedelser inför IM. Men jag lär mig mer av andra så vill fortsätta med detta! Denna gång testar jag coachning via Colting Borseens Triathlonklubb. Har hört mycket gott om detta, så varför inte testa!

Och innan förberedelserna och inriktade träningen drar igång så kommer jag bara träna lustfyllt under september månad. Håller igång simning, cykel, löpning, gym och längdskidor utan tanke på mål/syfte än bara att det ska vara roligt, varierande och flexibelt!

Nu kör vi!

(null)










Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela