aszombie.blogg.se

Mitt liv med Ankyloserande Spondylit, mina drömmar och drivkraft. Kunde knappt gå för några år sedan och hade nästan gett upp. Nu har jag genomfört 9st Svenska Klassiker, 1st Halvklassiker, 2st Vasaloppstripplar, 2,5st Höga Kusten Trail, 2st Olympisk Triathlon distans och min första IronMan (2019). Drömmer om att fortsätta leva det liv jag vill leva med knäartros och en reumatisk sjukdom.

5 dagar kvar, sista långpasset

Publicerad 2022-06-12 23:44:30 i Allmänt,

Jag tycker knäet blir stabilare och stabilare ju mer jag cyklar. Det finns en förhoppning att det ska gå! Stålhingsten känns verkligen som en rullstol för mig. Klickskor på en trainer känns verkligen omöjligt att skada knäet så länge jag cyklar! 

Sista söndagen brukar vara ett längre pass, typ 12-15 mil i kontrollera fart! Jag var superladdad och hade bokat in mig på en grupp cykling 160km. Dock skulle farten vara 3.0-3.1 vilket är min FTP fart! Men jag tänkte att jag hänger med så länge det går, annars kör jag solo.

Det gick bra i en halvtimma! Jag drack lite ofokuserat och tappade klungan. Innan jag såg det så hann det bli en lucka! Orkade tyvärr inte åka i fatt! Jag övergick till plan B och tänkte solo cykla hela sträckan. Dock tog jag helt slut så det blev bara 65km…

Knäet kändes bra! Dock har jag tappat lite kraft även om det känns bättre och bättre!

Jag lever på hoppet att jag ska klara Vätternrundan 315km på lördag. 

(null)


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela