aszombie.blogg.se

Mitt liv med Ankyloserande Spondylit, mina drömmar och drivkraft. Kunde knappt gÄ för nÄgra Är sedan och hade nÀstan gett upp. Nu har jag genomfört 9st Svenska Klassiker, 1st Halvklassiker, 2st Vasaloppstripplar, 2,5st Höga Kusten Trail, 2st Olympisk Triathlon distans och min första IronMan (2019). Drömmer om att fortsÀtta leva det liv jag vill leva med knÀartros och en reumatisk sjukdom.

Supertaggad igen đŸ’Ș

Publicerad 2018-10-25 17:40:40 i AllmÀnt, Cykel, Gym, Kost, Löpning, Simning, Triathlon, TrÀning,

Nu Ă€r ordningen Ă„terstĂ€lld! Jag har fĂ„tt igĂ„ng trĂ€ningen kontinuerligt igen! Hungern och motivationen Ă€r tillbaka efter skadebekymmer. Detta tack vare pepp frĂ„n nĂ€ra/kĂ€ra och framför allt efter besök hos personlig trĂ€nare.

Testresultaten Ă€r inte helt klara efter maxpulstest pĂ„ cykel. Men jag har testlöpt pĂ„ löpband och gĂ„tt igenom grymma styrkeövningar till mina svagheter (knĂ€, rygg). Jag kĂ€nner mig oerhört motiverad att bygga grym grund för min satsning till Iron Man 2019. 

SĂ„ just nu hĂ„ller jag igĂ„ng med gym, spinning och simning. NĂ€r alla resultat Ă€r klara blir det "all-in-IronMan". Ja... Plus dĂ„ lite lĂ€ngdskidor/rullisar sĂ„klart. Att kombinera klassikern med ironman kommer bli perfekt! AnvĂ€nda klassikergrenarna som uthĂ„llighetstrĂ€ning inför IM. 

Annars fortsÀtter jag med LCHF och försöker tÀnka pÄ mer (sÄklart) nyttigt fett till maten. Det Àr lÀtt att slarva med fettet och dÄ blir jag lite dÄsig/matt/energifattig.

Snart kommer trĂ€ningsschemat! Nu kör vi đŸ’Ș👍😊

(null)     

Liknande inlÀgg

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela